Fortsatt kaos i träningen...

När jag och Ronja var i skogen igår tänkte jag att jag skulle träna vittringsapport med skogspinnar. Det gick sådär. De 3-4 första skicken till skogspinnarna, tog hon första bästa hon såg. Dom syns ju väldigt dåligt i skogen, skogspinnar. Men sen de 3-5 sista skicken kom hon på att man kanske måste sätta ingång näsan för att hitta rätt pinne och det gick fantastiskt. Sista skicket gjorde jag på Ekevallens parkeringsplats där det varken finns löv, rötter eller andra pinnar. Hon letade superbra efter rätt pinne. Satte igång näsan med en gång, nosade fint på ALLA pinnarna tills hon tog den rätta. Kanon!
När vi kom hem tog jag hennes pinn-påse och la ut de vanliga pinnarna till henne, 4 stycken. Det gick si och så. Oftast tog hon bara vilken pinne som. Men de 2 sista skicken fick jag henne och sätta igång näsan och nosa på ALLA pinnarna innan hon tog rätt. Hopplöst. Varför gör hon inte så med en gång?

Idag var vi ute och tränade innan frukost. Körde hela elit-programmet. Rutan gick skit, apport-dirigeringen gick skit, vittringsapporten gick skit. Jag blir G A L E N!!!!! Rutan är värst. Hon kommer inte in i den om jag inte använder flera dubbelkommandon. Nu har jag börjat lägga godis i den och hoppas hon ska lära sig att det alltid ligger godis i "slutet" på rutan och rusa rakt in. Hon springer fint till rutan men stannar precis i höjd med de främre konerna och vill inte in i rutan. Till slut, när jag tjatat alldeles för mycket, ville hon inte ens springa till rutan, hon lunkade och till slut ville hon inte ens lunka dit. Därför tog jag till godis-tricket *suck*
Vittrings-apporten var som de senaste gångerna, hon nosar på ALLA pinnarna utom en och det är den rätta. Så då tar hon bara en i högen *suck* - jag behöver hjälp.
Vet inte om hon känner på sig att det börjar bli allvar och att jag börjar kräva lite mer av henne. Eller är det kanske jag som känner allvaret börja närma mig och börjar bli stressad av att ingenting funkar???? Förmodligen är det det sista. Hon är ju så himla känslig oxå, så är jag bara lite annorlunda så funkar ingenting.
Men det är väl bara att kämpa på, som Mari-Anne sa! Tack för stöttningen!

Sitter just nu och tittar på ett program på DR2 som heter "Husker du - da Århus rockede" som handlar om danska pop/rock-musiker från Århus. Och Thomas Helmig är med i nästan varje inslag *himlar med ögonen*
Vilket bra program!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0