En härlig, alldeles för kort helg!

Helgen flöt på alldeles ovanligt bra och för snabbt.

Gjorde en liten come-back i lydnadstävlingarna i lördags genom att delta på DM i lydnad i Malmö (anordnades av Svedala Brukshundklubb). Vi har inte tävlat lydnad på över 1,5 år, dessutom har jag haft det väldigt motigt med motivationen till träning, så det var lite nervöst. Jag och Ronja har ju inte heller varit i riktig harmoni med varandra på de senaste veckornas träningar. Vittringsapporteringen och sändande till rutan har ju strulat oerhört mycket.
Men tävlingen gick ändå ganska bra. Jag var nöjd, med tanke på hur länge sen det var senast. Dessutom har jag ju aldrig tävlat med de nya lydnads-reglerna, så bara det var lite spännande för min del.
Vittringsapporteringen klarade Ronja galant (tack till tävlingsledaren Tommy som la upp det perfekt!), tyvärr nollade hon sändande till rutan, men det var mest mitt fel som inte var tillräckligt snabb att lägga henne i rutan när hon var där, så hon hann gå ur den. Sen fick jag inte in henne i den igen. De andra momenten gick oxå bra. Tyvärr belönades vi inte med så höga poäng och kom därför bara 7:a. Men det var mest mitt och Ronjas samarbete som räknades denna gången och jag tyckte hon kändes jättebra!

Annars har helgen varit lugn, inga stora projekt på gång. 
Tillbringade en mysig lördagskväll med en kär vän. Alltid jättetrevligt och mysigt med sprakande brasa i öppna spisen!

Fick ett ryck i söndags och bakade muffins - hallonmuffins igen! Har fått dille på det. Men det var lite annan komposition denna gången med bla vanlijsås i dom. Supermumsiga blev dom även om muffinsformarna var svåra att få av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0