Underbara natur

Jag älskar att vara ute i naturen, i skogen, på fält, vid havet, ja överallt där man känner lugn och ro i naturen. Det är väl därför det fungerar så bra att ha hund för min del. Vi är ofta ute i skogen; både på promenad, för att spåra eller plocka svamp. Som sagt, jag är ofta ute och upplever naturen och dess under.
Imorse när jag och Ronja var ute på vår morgonpromenad gick vi vid ett fält vid i utkanten av skogen. Helt plötsligt får vi syn på ett ganska stort rådjur, rakt framför oss, ca 20 meter bort. Den upptäckte oss och sprang in i skogen. Vi gick några meter till och när vi kommer förbi ett buskage upptäcker jag 2 små rådjur (förmodligen ungar) som stod och betade, de stod ca 10-15 m bort. Jag och Ronja stannade och rådjuren upptäckte oss. De slutade beta och tittade nyfiket på oss. Efter ett tag tog nyfikenheten över och de tog några små steg emot oss. Som jag förbannade mig själv att jag inte hade kameran med mig. Efter de där små stegen bestämde sig rådjuren att vi nog var farliga och sprang in i skogen. Men vilken upplevelse. Vilda rådjur så nära och som tog steg emot oss. Det tog andan ur en. Nu har jag bestämt mig för att ha kameran med varje gång jag är ute med Ronja, framförallt på morgonen då vi ofta ofta ser både hjort och rådjur där vi går.

Tänk vad det krävs lite för att morgonen ska bli underbar och dagen börja bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0