Sofiero slottspark

Idag var jag och Ronja på utställning igen, på Sofiero Slottspark. Denna underbara park som man lika gärna kan besöka när man inte har hund med sig. Det är en underbar miljö för en hundutställning med utsikt över både slottsträdgårdarna med dess vackra växter och över havet som vätter mot Danmark. En fröjd att bara vistas där. Kanske en av anledningarna till att det alltid är både mycket utställare och mycket  folk som är där för att beskåda spektaklet hundutställningar.
Enda nackdelen i allt detta är att ringarna alltid är så himla små. Nu ställer jag ju ändå oftast i jaktklass och denna gången var vi bara 8 st. Det är lagom för ringarna, men i öppen klass som jag ju oxå kan ställa i, var där 18 anmälda. Det är alldeles för mycket.
Ronja var inte på sitt bästa humör, jodå sprang fint, ställde sig bra och showade genom att vifta på svansen. Men hon är i höglöp och jag vet inte om det är anledningen men hon ryggade en del för domaren när hon skulle titta på henne och det drar ju ofta ner bedömningen. Sen tyckte hon inte att Ronja var i bästa päls. Nåja, jag tycker hon har fin päls nu, men det kanske oxå är löpet som gör det. Läs bedömningen här>>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0