Mörkrädd!?

Upptäckte idag hur mörkt det är ute på mornarna nu.
Om en vecka eller 2 är det för mörkt för mig att våga gå i skogen med Ronja på morgonen. Det är hyfsat ljust när jag går i området, men när man kommer in i skogen där träden står tätt är det verkligen mörkt. Då pratar vi om kl 7 på morgonen. Jag är ju lite mörkrädd (???) av mig och känner stort obehag av att gå där alldeles ensam (nåja, med Ronja) och inte veta om där finns någon annan i närheten. Uuuhhh.....!
Det är så trist för jag älskar att storsa runt i skogen och att behöva gå i de upplysta villakvarteren är inte alls så njutningsfullt och rogivande. Men den tiden närmar sig med stormsteg och varar i ca 6 månader.

Skogen är bara förunnat en när man har möjlighet att gå mitt på dagen. Men det kommer jag givetvis oxå att göra, svampsäsongen är i full gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0