Handledarutbildning

Igår var jag och äldsta dottern på handledarutbildning på en trafikskola i Staffanstorp. Dottern har precis fyllt 16 år, då är det ju dax att få övningsköra. Och för att man ska få göra det i privat regi krävs att de som ska köra med dottern går en handledarutbildning tillsammans med henne. Och man blir bara handledare för det barnet man går utbildningen tillsammans med. Så jag måste gå den igen om 2 år. Sjukt! Att vi som föräldrar går den kan vara bra, det var en del saker man hade glömt och som man kanske inte tänker på när man kör bil. Ibland kör man ju bara utan att tänka på varför man gör vissa saker. Men varför barnen måste vara med, förstod jag inte alls. Min dotter undrade efteråt varför hon behövde vara med. Och det undrade jag oxå.
I alla fall, på inbjudan stod det att kursen tog 4 timmar. En kväll, en lång kväll.
Kursen höll på i 5 timmar, otroligt lång kväll.
Vi var helt utsvultna när vi kom hem. Dessutom 600 kr fattigare. Men förhoppningsvis lite klokare att ha att göra med i trafiken. Det är ju en viktig sak, men ändå....!

Så, se upp på vägarna nu..... Här kommer Pernilla!
image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0