VAH = Vård av Hund

Undra om jag kan fråga chefen om jag kan VAH:a. Ronja är nyopererad och gnällig och har jätteont. Jag skulle behöva stanna hemma hos henne i några dagar och pyssla om henne och tycka synd om henne.

Det har varit jättesynd om Ronja den senaste veckan.
Först blir hon lämnad på pensionat medan vi åker bort några dagar. Just under den period blir hon dessutom skendräktigt och äter nästan ingenting på pensionatet. Hon kommer hem, skendräktig, fruktansvärt pigg - nästan lite stressad, kan inte komma till ro. Är hemma i 2 dagar, sen iväg till veterinären för att bli steriliserad.

Nu är det alltså gjort. Allt gick jättebra och livmodern såg helt normal ut. Men Ronja har ont och är jätteynklig. Hon gnällde hela vägen hem från veterinären. Är ganska gnällig här hemma (inte just nu, nu har hon fått en värktablett och är helt sum) och tränger mot en hela tiden. Hon har en jättetratt runt huvudet och går emot saker hela tiden. När hon går emot något så stannar hon - går varken fram eller bak utan står bara helt stilla tills man flyttar huvudet på henne.
Det är sååååå synd om henne!
Så ska det vara i några dagar. På fredag ska hon tillbaka till veterinären då tar dom bort "magtampongen" och nästa vecka tar dom stygnen. Sen ska hon väl vara sitt vanliga jag, tror jag.

Men vilken vecka hon haft. Det kan inte vara kul att vara Ronja idag.

Är jag en bra eller dålig matte som utsätter henne för detta???

Förhoppningsvis mår hon själv bättre sen - utan löp och framförallt utan skendräktighet, som varit så jobbig både för henne och för oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0