Snart helt frisk

Idag var Ronja hos veterinären igen. Hon fick ta bort stygnen. Nu slipper hon sin tratt. Jag har ändå låtit henne ha tratten av så mycket som möjligt när någon varit hemma som har kunnat hålla koll på henne. Men varje natt har den åkt på. Dessutom var jag tvungen att ta ut madrassen ur hennes korg och lägga mitt på hallgolvet. Eftersom korgen står i ett litet "gatt" var risken så stor att hon skulle slå i tratten i väggen och allt annat när hon gick o la sig eller vände sig i korgen. Tratten har en benägenhet att skava av färgen från väggen. Så hon fick ligga mitt på hallgolvet så hon hade gott om plats att vända sig och så. I alla fall, när jag kom hem med henne från veterinären, lade jag tillbaka madrassen i hennes korg. Det första hon gör är att springa och hämta Gustav (hennes gosehund) och tillsammans med honom lägga sig i korgen och somnade med en gång. Hon var såååå himla gullig! Sen har hon knappt rört sig från korgen på hela dagen. Hon älskar sin korg och sin hörna.

Än får jag inte börja motionera henne för hårt, men jag kan börja träna henne så smått; lite lydnad och lite spår. Inga hopp. Det får hon vänta med några veckor till. Men ska bli skönt, för hon har varit extremt pigg och sprallig denna tiden med tratt. Nu kan jag i alla fall ge henne ordentligt med motion o träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0