Äntligen träning

Igår fick jag äntligen tränat Ronja på klubben igen efter 4-5 veckors uppehåll. Vi skippade platsliggningen eftersom hon är helt kal om magen och det var några minusgrader ute igår kväll. Men sen tränade vi. Ronja skulle ta det lugnt eftersom hon ännu inte får börja träna hårt. Vi körde lite linförighet med kortkoppel och tränade precission, rutan (såklart!), fjärrdirigering och framåtsändande. Och Ronja var superpigg och tyckte allt var skitkul. Min träningskompis blev förvånad när jag sa att Ronja skulle ta det lugnt eftersom hon tyckte att var gång hon tittade åt vårt håll rusade Ronja åt något håll och tog det inte alls lugnt.
Men hon tyckte ju det var så kul så allt gick så himla snabbt. Han jag tränade tillsammans med tyckte att Ronja var väldigt slarvig och att hon inte brukade vara så. Men såååå konstigt när hon hade energi för 4 veckor i kroppen.
Ni anar inte hur kul det är att träna hund när dom älskar att träna som Ronja gör! Den känslan är otrolig!

Köpte glögg igår; Blossa med cognac och Smålands Lingon. Kom hem så sent igår efter träningen att jag inte hann smaka någon av dom då. Men nu.... Mumma! Smålands Lingon, jättegod. Rekommenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0