Gulliga men inte i trädgården

Det har varit ett rådjur eller förmodligen en hjort i min trädgård. Jättegulliga djur, men inte i en nyanlagd trädgår där ingenting satt sig. Stora, djupa spår i gräsmattan efter klövarna. Vet ett det är så här var jag bor, att det ofta vandrar in både hjort o rådjur i ens trädgård. Men har man, som sagt, en helt nyanlagd sådan där jorden fortfarande är väldigt porös, är det inte särskilt kul. Givetvis inte heller när de äter upp ens växter. Men jag har inte så många växter (ännu) som de är sugna på. Men "hål" i gräsmattan är inte hellre snyggt!

Igår var jag och chefen på julmingel. Mycket trevligt att få träffa de personer jag ofta har kontakt med på jobb men aldrig träffat. De hade dukat upp med glögg, ett minijulbord och en enorm korg med godis. Gissa vad mina ögon var fixerade på hela tiden?

Och så var det det här med julklappar. Vad önskar man sig? I år vet jag faktiskt inte. Har inte haft ork eller inspiration att tänka på det alls. Barnens önskelistor har vi ju fått och som vanligt nu för tiden är det bara superdyra saker på dom. Men till mig själv då? Alla frågar och frågar och jag har inget svar!
Men det är klart en chokladask med supergod choklad i från Malmö Chokladfabrik är ju aldrig fel. Tom helt rätt! Eller en chokladprovning någonstans. Eller en vinprovning. Eller en ostprovning. Eller......
Något gott!!! Fast jag är ju väldigt kräsen av mig, så det är inte lätt.
Men Forest Gump sa något väldigt fint: "Life Is like a Box of Chocolates... You Never Know What You're Gonna Get!"

Just nu:

Störtlopp på TV med Anja Pärson, som just nu leder........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0