Vilken morgon, förmiddag.........och dag!

I morse var jag som vanligt ute en runda med Ronja. Det blev lite uppletande träning sen gick vi en tur i skogen och jag lyckades samla på mig en drös kantareller till. Jättestora. Dom hade nog stått länge. Ett ställe där det är en strid ström av promenerare men dom stod ganska otillgängligt, men jag tyckte att stället borde vara perfekt för kantareller och på andra sidan stigen växer många, men där vet jag att andra plocker. Så jag kröp och klängde i den här otillgängliga lilla backen med Höje å i slutet och där stod dom..... stora och stolta som bara kantareller kan. Tur jag alltid har extra påsa med mig när jag är ute och går.

Ååååhhh, vilken stressig dag jag haft idag. Annonen skulle bli klar till tidningen, någon ville ha visitkort, papper skulle postas, planskisser ritas, reklamblad göras och tryckas ut till Lunda-kontoret gällande flera olika objekt, bilder skickas till en säljare osv osv. Nu börjar jag se mitt skrivbord igen efter hårt tryck hela veckan! Vet inte om det är det här livet går ut på; stressa, stressa på jobb, stressa, stressa hem, hinna med både familjen och hunden med träning och tävling, hinna med hus och trädgård och allt annat. Ska man inte koppla av lite själv? Jodå, träningen och promenaderna med Ronja är avkopplande. Men eftersom jag tävlar så höga klasser och just nu siktar på elit-klass i spår så är det även pressande. Pressande med att snart kommer löp, snart blir hon skendräktig, kommer jag med på tävlingen, har jag tränat tillräckligt på alla jäkla moment. Men samtidigt är det förstås oerhört roligt och jo, jag har valt det helt själv. Men man vill ju framåt och vidare och se hur långt man kan gå. Och brukset (spår) är tufft och Ronja blir ju inte yngre heller. Men allt annat är stressigt!!!!

Kopplar i alla fall just nu av med en bit honungsmelon.....MUMS vad gott! Och nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0