Vad åren går

Äldsta dottern fyller 16 år idag. 16 år!!!!! Vart tog alla dom åren vägen? Det frågar sig alla med barn, jag vet. Men man undrar. Tiden går verkligen så snabbt när man fått barn. Ny skola har hon oxå börjat på, gymnasiet, och ska läsa bild och design. Det verkar bra än så länge, men hon har ju bara gått en vecka nu. Håller tummarna för framtiden. En hemsida har hon oxå, titta här>>

Igår kom kurserna igång för höstterminen på Svedala Brukshundklubb. Jag håller en Tävlingsförberedande kurs, igen. Det är kul. Men oxå tufft. I alla fall för deltagarna. Jag har gjort klart att vi går fram ganska fort i kursen och att man måste träna med hunden mellan kurstillfällena annars kommer man inte att hänga med. Men har man kommit så långt att man har tävlingsambitioner måste man ju oxå lägga ner tid på träning. Träning i alla former. Det behöver ju inte betyda att man måste ta alla sina hundpinaler för att åka ner till en brukshundklubb och träna. Träning går ut på så mycket mer. Har man hund är man ute och rastar den flera gånger om dagen. Som jag sa till mina kursare igår; rastningen tar ca 15 min, då har hunden hunnit både kissa, bajsa och snusa. Resten av rundan kan man ägna sig åt hunden = träning. Träna inkallning på en raksträcka, gå fot-övningar på ett grönområde, träna hopp vid ett staket eller cykelställ, lägg ner hunden på en gräsplätt och låt ligga osv. Det finns massor man kan träna ute medan man är på promenad, då behöver man inte lägga ner extra tid på träning. Det ingår liksom i vardagslivet med hund.

Ååååhhhh, glömde ju helt berätta vad vi gjorde med alla dom där kantarellerna vi plockade i lördags. Jo, vi smörfräste dom och blandade i en burk creme fraiche. Och det blev helt ljuvligt. Det var nog det godaste jag ätit på mycket mycket mycket länge. Nu måste jag ut och jaga fler kantareller.

Ps. Plockade en handfull vid min morgonrunda i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0