Nytt Nytt Nytt

Hemsidan är nu uppdaterad med lite nya bilder på bildsidan. Bildsidan hittar du under Hundar, Om hundarna, Bilder.

Dessutom verkar nu min gästbok fungera som varit ur funktion i några dagar. Tyvärr har jag själv inte kontrollen över den och då kan det bli på det viset.

Fick en tid för återbesök hos veterinären för Ronja till på fredag. Örat är inte riktigt bra än. Jo, det är fint och inte rött, men hon kliar sig lite i det och dessutom ser jag att det börjar komma lite gegga i det igen. När vi var där sist blev hon ju spolad i örat och fick örondroppar i 30 dagar. Och gången innan dess fick vi bara örondroppar och då höll det sig fint i ett halvår. Det är säkert sommar, bad och fukten som gör att det inte blivit riktigt bra denna gången. Hoppas allt det här går på försäkringen, men tvivlar på det. Sist betalade jag 1.100 kr = inget tillbaka på försäkringen. Får försöka lägga till detta besöket oxå så kanske jag får lite.

Men jag ska inte klaga på att det kostar. När barnen nu var i Frankrike med mormor och morfar  G blev Pernilla väldigt dålig dagen innan de skulle åka hem. De misstänkte blindtarmen och hon fick åka till sjukhuset med ambulans. Där låg hon med dropp och de tog en massa prover. De hittade inget, men Pernilla piggnade till när hon fått dropp (hon hade varken ätit eller dryckit något den dagen och det var ca 37 grader varmt). Detta kostade mormor 223 euro!!!! Varav ambulansfärden kostade 90 euro. Idag fick vi dessutom något mer på posten som såg ut att kunna vara en faktura på proverna som togs, totalt ca 90 euro till!!!! Givetvis hade vi skicka med dom det lilla blå kortet man får från försäkringskassan, men enligt mormor sa sjukhuset att det inte gällde där. Det här är en liten ort utanför Nice och sjukhuset låg oxå i denna ort. När jag nu pratat med Försäkringskassan säger dom att det ska gälla i hela EU och att alla har samma kort inom EU!!?? Nåja, jag ska fylla i en blankett så ska vi få tillbaka pengarna. Men man undrar om man får tillbaka allt. Om inte får vi väl kolla barnens försäkringar oxå. Så, tycker vi det är dyrt inom vår sjukvård ska vi sluta klaga. Det dom fick betala i Frankrike är vad det kostar när det inte är subventionerat!!!!
Pernilla blev sen bara bättre och kunde åka hem dagen efter utan problem. Men vilket äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0