Jag stannar nog i mitt yrke - del 2

Idag var jag med en av mäklarna för att bistå vid en husvisning i Oxie.Spännande och roligt. Många olika människor fick man träffa. Men det roligaste av allt var nog själva huset. Jag tycker det är jätteskoj att komma in hos andra och se hur det ser ut hos dom. Ett detta var ett ganska fint hus - ett av våra "Drömhus". Men måste nog säga att huset såg mycket finare och trevligare ut på bilderna än i verkligheten och då veta att vad priset på huset är, gör att jag inte alls tyckte det var värt det. Det fanns ändå mycket att göra på huset, så huset var alldeles för dyrt i mitt tycke. Men danskarna är som tokiga i hus i området så det blir väl budgivning på detta oxå. Kul var det hela ändå och följer gärna med ut och hjälper mäklarna fler gånger.
Men.....
Jag stannar i mitt nuvarande yrke - mäklare är inget som lockar mig!

Idag var det träningsdag för Ronja och mig. Så mycket träning blev det väl inte. Jo, jag tränade henne lite, men vi var rätt ensamma på appell-planen. En annan träningskompis var med men hon tränar lydnad elit och valp och just nu tränar jag bruks. Så vi tränade var för sig. Men först blev det en lååååång stunds snack om hundar, träning, tävling och valpar. Hon har en ny ljuvlig liten golden-valp som hon börjat träna. Och jag lovar, det är ett hårt jobb. Inte alls så som jag minns det med en liten valp :-)
Träningskompisen fick även en rådjursklöv av mig för att börja träna både valpen och sin vuxna hund. Nu behöver jag snart flera klövar, det börjar ta slut. Jag delar ju ut dom till höger och vänster. Får nog fråga svågern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0