Hyllning till Ted Gärdestad

Igår var vi på Sövde Amfiteater och såg "Sol, vind och vatten - en hyllning till Ted Gärdestad" med Janne Schaffer, Mats Ronander, Johan Boding, Måns Zelmerlöv och Sara Lövgren. Guuud vad bra!!!! Alla ni som inte var där, missade en oerhört bra konsert. Jag hade sett fram emot att se Janne Schaffer och Mats Ronander, de andra hängde bara på. Men alla var otroligt bra och gjorde "sina" Ted-låtar på ett magnifikt sätt. Framförallt blev vi mycket imponerade av Johan Boding som vi inte visste vem det var. Det är en kille från Södertälje som tolkar Ted Gärdestad och gör det med bravur. Han låter dessutom lite som Ted. Alla Ted's bästa låtar framförde gänget och det var hög stämning under hela konserten. Janne Schaffer spelade "Jag vill ha en egen måne" instrumentalt på gitarr på sitt eget vis och bara så som Janne kan spela gitarr. Vi blev upplysta om att Kenneth Gärdestad fanns i publiken, och när extranumrena spelades kom han även upp på scen och sjöng med. Åååhhhh, det var så himla bra! Och Sövde Amfiteater var ett härligt ställe att ha konsert på, en riktig pärla som vi aldrig tidigare varit på men gärna vill återkomma till. Tyvärr hade vi ju glömt kameran hemma så tyvärr har jag inga bilder från konserten. Det var i alla fall en av de bästa konserter jag sett på mycket länge. Länge leve Ted Gärdestad.

Idag har vi jobbat i trädgården i strålande solsken och det gjorde jag med migrän. Har haft migrän nu i 3 dagar, mer eller mindre. Och idag hade jag bara lite migrän på morgonen. Men jag hade endast 1 migräntablett kvar hemma och ville inte ta den förrän det var absolut nödvändigt. Jag tog 2 Eeze istället och 2 Panodil och sen 2 Eeze till och 2 Panodil och mådde bara sämre och sämre. Vilade lite på eftermiddagen. Därefter gick vi ut i skogen för att leta kantareller. Jag mådde mycket dåligt! Vi hittade bara några enstaka svampar men nya härliga promenadstråk i skogen. När vi kom hem bestämde jag mig för att offra min sista migräntablett. Efter 30 minuter var migränen borta!!!! Varför tog jag inte tabletten med en gång?
I alla fall fick jag gjort en liten pion-rabatt framför vår nybyggda terrass. Jag hoppas det blir något av den till nästa år.
Imorgon blir det till att åka till apoteket för att få ut nya migrän-medicin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0