Date på terrassen!

Igår var Birger hemma hos oss för andra gången inom loppet av en vecka! Han är så kärlekskrank. Ja, Birger är alltså en supergullig golden retriever-pojke som inte är allför lydig när han känner lukten av löptikar (eller som i Ronjas fall, lukten av nästan-löp-tik). Vi räknar med att Ronja börjar löpa inom 1-2 veckor och det beräknar Birger oxå.
När husse och lillmatte varit ute och rastat Birger har han bara rusat hem till oss, medan husse och lill-matte varit jättelångt borta. Vi har ju ingen gräsmatta, staket eller någon häck än, så det har bara varit för honom att rusa upp på vår terrass där Ronja har stått glatt viftandes på svansen och varit jätteglad för att en kompis kommer hem till henne.
Han är jättegullig, men valpar ska vi minsann inte ha!

Var idag och hämtade ut ett nytt recept på min migränmedicin. Hämtade då även ut medicinen på apoteket eftersom jag hade lite migränkänningar i morse. 574 svenska kronor kostade kalaset. Då hämatade jag ut 1 ask Zomig Nasal à 6 st, 1 ask Zomig Rapimelt à 6 st och ett rör Treo Comp. När jag har migrän tar jag ungefär 2 tabletter/nässpray varje gång. Det blir alltså dyyyyrt!!!! Tänker på de stackare som tar medicin varje dag för någon kronisk sjukdom. Jag har ju ändå bara migrän 2-3 gånger i månaden!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0