Extra mycket bak idag :-)

Ja, idag blev det väldigt mycket bakning av.
Både kul och lite jobbigt.
Men mest kul faktiskt. Och alla gillade kakorna.

Först bjöds det på kakan jag bakade igår, chokladkanelkrans. Jodå, den var absolut mycket godare än den såg ut. Fick den inte alls lika fin som på bilden. Den blev en verklig favorit :-)



Sen gjorde jag dom supergoda Dulche de leche-kakorna som Mattias har på sin blogg. Och om något blev succé så var det verkligen de här kakorna. Så himla goda. Hade kunnat äta 10 på en gång. Några av dom kom även hem till mamma :-)

Riktigt riktigt goda små kakor :-) Tack Mattias för inspirationen!


Sen gjorde jag ett experiment, en cup-cake som skulle få en frosting med smak av apelsin. Gjorde en muffinssmet som jag delade på 2 där den ena fick smak av chocolate-chip och den andra smak av ingefära. Gjorde några mini-muffins (eftersom jag aldrig gjort några sådana) och några blev vanliga stora. Iaf blev dom väldigt goda och kan varmt rekommendera mini-muffins formatet :-)

Muffins med smak av chocolate-chip och ingefära. Både vanliga och mini-muffins.


Skulle ha låtit apelsinfrostingen stelna lite i kylen, men hade inte tid, så den flöt ut lite när jag spritsade på den. Men smaken var det absolut inget fel på :-)
Muffins-smeten var en vanlig smet för amerikanska muffins och frostingen en helt vanlig frosting på smör, florsocker och philadelphia-ost men där jag hade i apelsinjos för smakens skull.

Koncentrerar mig på bakningen här i bloggen men till förrätt bjöds tapenade-crostini med en drink på fläderblomssaft och renat (???), huvudrätten bestod av en supergod italiensk skaldjursrisotto med extra grönsaker och en grönsallad.


Kommentarer
Postat av: Annika

Men buuh, kommer inte in på Mattias blogg. :(

2011-08-05 @ 15:34:12
URL: http://citronanka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0