Fotbollstårta

Fick en förfrågan från en vän om jag ville göra en tårta till sonens 3-års kalas. Och det var klart jag ville. Det var dock lite knappt med tiden, så en del av dekorationerna fuskade jag med och köpte färdigt. Fick fria händer.
Lucas fyllde 3 år och jag tänkte med en gång på att göra en fotbollstårta, som jag har velat testa länge.
Och såhär blev den:



Tårtan bestod av chokladbottnar fyllda med dumlefluff (guuuud så gott!!!), apelsinmousse och spacklad med smörkräm med lite kaffesmak. Täkt med vit, svart och ljusblå sugarpaste. Djungeldjur och namn är färdigköpta dekorationer, namn i choklad!

Tyvärr lyckades jag ta sönder tårtan lite när den stod plastad i kylen i väntan på sista dekorationen. När jag tog av plasten hade den fastnad i en av de svarta rutorna som gick sönder. Kunde inte rädda den delen :-( Jättetrist!!!!


Jag skickade även med några cake-pops som jag hade gjort här hemma häromdagen och som blev uppskattade.

Cake-popsen gjordes av chokladmuffin, philadelphia-ost, apelsinjos och en aning kanel, doppade i vit choklad och strössel.

De var så uppskattade att 1/4 försvann helt spårlöst från kylen några dagar innan leverans!!!!
Och det var inte jag!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0