Cake pops

Har länge tittat på de här roliga/gulliga bakverken som kallas cake-pops.
Att ha dom på bordet vid en middagsbjudning är ju bara för läckert.
Så idag försökte jag mig på att göra cake-pops för första gången. '
För säkerhets skull gjorde jag bara en halv sats. Del för att testa och dels för att jag har hela kylen full med ouppätna cup-cakes (trots att jag hade en massa med till brukshundklubben häromdagen) och snack-bars. Så hade jag gjort för många hade väl dessa oxå stått kvar i kylen :-(

Jag köpte Ballerina kladdkaka med vanilj och använde halva paketet.
Tilläggas kan att jag inte har någon matberedare och det är nog absolut lättast att göra det med en sådan. Jag använde mig av min trogna handmixer för att smula sönder kakorna, sen använde jag elvispen till att få ihop allt till en hårdare smet. Det gick bra!

Goda? Helt enkelt ljuvliga :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0