Hur man gör av med mycket pengar?

Någon som har extremt mycket pengar och inte vet hur man ska göra av med dom?
Tips! Börja baka! Gärna tårtor och cup-cakes som man dekorerar eller använd dyr choklad!
Det är mitt tips!
Nu har jag handlat ännu mer bak-grejor, idag på Ultimate Cake i Malmö. Dom är ju så extremt trevliga där :-) att man helst vill handla upp hela affären. Man får verkligen lägga band på sig.

Idag inhandlades en massa sugarpaste i olika färger, orange marsipan, så jag slapp köpa orange färg för att färga sugarpaste. Hoppas bara det funkar med marsipan, har aldrig jobbat i marsipan tidigare, men detta ska inte bli något avancerat som måste vara riktigt hårt och torrt. Håll tummarna! Sen köpte jag ytterligare en tyll, som jag förmodligen inte behöver - eller jo, det behöver jag ju, men jag hade siktat in mig på en annan tyll som hon inte hade. Men ska absolut prova denna och se hur resultatet blir. Har stora förhoppningar :-) Jag är ju inte så avancerad och hon försökte sälja på mig en som gör kronblad, men nä, vågar inte prova det riktigt än!

Ja, och varför jag tar upp allt det här är ju för att jag i måndags köpte massor av saker från Lyckas med Mat och även förra veckan köpte därifrån!!!! Har jag för mycket pengar???
Nä, absolut inte! Är fattig som en kyrkråtta, så varför måste jag bara ha dessa saker??? Är det inte bättre att köpa en ny dator eller något sånt som jag verkligen behöver????


Kommentarer
Postat av: Maria -Marias cupcakes

Haha! Jag har ingen affär i närheten heller så måste beställa varje gång jag ska ha något. Då blir det gärna att man lägger ner lite extra saker eftersom det är ganska dyr frakt på samtliga ställen (skev logik egentligen, sakerna blir ju inte billigare bara för att man handlar fler).

2011-10-26 @ 22:40:35
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0