Upp-och-nervända-världen....

..... eller ner-och-uppvända-världen!

Ja, det är ju så det är nu för tiden, tydligen!
Hur ska man annar se det när det är sommar i Haparanda medan det är ruskhöst i Skåne?
Nåja, vissa dagar är det ju även här lite varmare, som idag. Men dagarna är lätträknade just nu och förstås mycket välkomna.

Dessutom hittade jag något igår, när jag var ute och promenerade med Ronja, som inte bör finnas förrän tidigast i augusti. Åtminstone här i Skåne.
Vad???
Champinjoner - sommarchampinjoner i gräsmattorna där jag rastar Ronja. Och ja, jag är lite av en svampexpert och vet med säkerhet att det är champinjoner.
Hur kommer det sig, att det finns champinjoner ute redan nu?
Är det kanske dax att leta kantareller oxå?
Får väl ta mig en tur till mina kantarellmarker för att leta :-D



Kommentarer
Postat av: Jenny (:

JA! :D Leta på... och bjud gärna in mig på en smaskig kantarellmacka också när du har hittat. :)

2010-05-27 @ 21:26:23
URL: http://bananerochpopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0