Min gulliga Ronja

....och hennes allra bästa "snusse-vän", Gustav
Ronja o hennes
Igår bjöd jag ut mina barn på restaurang.
Hade inte sett någon av dom på jättelänge, så det var väl läge för det.
Vi gick på TGI Friday's i Malmö och det var bra.
Men det är faktiskt superjobbigt att välja ställen när den ena dottern är vegeterian.
Själv äter jag ju helst inte kött, men äter ju fisk o skaldjur och jag har aldrig några problem.
Men eftersom Pernilla inte äter det heller och inte heller något som innehåller gelatin (finns i massor av godis och är oftast gjort av djurben) så är det inte så lätt inte.
Men hade kollat på TGIFs hemsida och dom hade ett vegetariskt alternativ.
När vi sedan var där så visade det sig att dom hade några till.
Men förstår inte riktigt när man nu har så mycket kycklingrätter tex, att man inte kan ersätta det med tex quorn-filéer rätt över????
Iaf, var vi alla nöjda. Det enda som störde var en barnfamilj som satt några bord ifrån oss som hade en unge som grät hela hela tiden. Hur kul är det????? Inte alls.

Och hela kalaset gick på 750 kr!!!!! Det var inte heller så roligt.


Och idag sitter jag på jobb och fryser. Har en stickad tunika på mig och satt ingång det extra värmeelementet, som står på mitt rum, på full värme. Här är ALLTID så himla kallt. Något fel på värmesystemet, trots att vi finns i helt nybyggda lokaler med golvvärme!!!!



Kommentarer
Postat av: jenny

Vilken jättegullig bild!!! Ha en fin sommar Karin. Kram

2010-06-01 @ 10:19:00
URL: http://www.mollanochmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0