Valpar valpar valpar

Finns det något ljuvligare än små gulliga valpar av alla de raser? Nääää!
Och nu är jag ju helt såld!
Är hjälpinstruktör på en valpkurs på brukshundklubben och efter första träffen i lördags var jag helt såld.
Trots att det var svinkallt ute och jag frös som bara den efter 3 timmar ute i kylan, värmde alla goa valpar mig.
Det var härligt att vara med och hjälpa till.
Kursen är uppdelad på 2 grupper eftersom det är så många hundar med förare. I mitten finns en gemensam teoridel då det är ungefär 12 valpar inne i vår kurslokal samtidigt. Men dom var så goa så.

Vill ha, vill ha, vill ha....
Men det är klart. Det är rätt mycket jobb när man har en själv med allt kissande, bitande, matande, springa efter och hålla koll och sånt. Och massor av träning.
Nja, det är rätt bra med en hund som är 7 år - faktsikt!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Hallå du! Jag är mycket bättre, så jag kommer defintivt till kursen på torsdag. Hoppas att det gått bra både torsdagen o lördagen.

2009-02-09 @ 08:04:50
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0