Snurrigt värre

Idag har inte varit riktigt min dag.
Eller så har jag varit ovanligt okoncentrerad och frånvarande.

Var i morse och handlade. Ja, skulle bara köpa en färskpressad juice, den var slut och jag var sugen på juice.
Igår handlade jag allt till dagens middag, så allt fanns hemma.
Trodde jag...!
När jag kommit hem efter 2 timmar i skogen och skulle börja förbereda maten, vegetarisk köttfärspaj med bönor, och skulle plocka fram quorn-färsen, såg jag att jag inte hade någon quorn-färs hemma. Trots att jag var bergis på att jag sett en sådan i frysen. Men icke, den hade gått därifrån.
Tja, det vara bara att bege sig till affären och handla. Passade då på att handla lite mer frukt, sallad och yoghurt som nästan var slut. Väldigt förutseende.
Kom sen hem och började förbereda maten genom att göra sallad. Tog sen fram kokboken och skulle börja förbereda pajen. Fixade pajdegen och tittade i kokboken på innehållet. Såg då att jag skulle ha purjolök med i pajen!!!
Det vet jag väl. Har ju gjort samma paj hundratals gånger!!!! Men det hade jag ändå glömt. Och inte hade jag någon vanlig lök hemma heller som jag kunde ersätta purjon med.
Nähä, det var bara och handla igen.

Roligare kan man väl ha?
Som igår när vi hade strömavbrott i hela Genarp i ca 3 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0