Avslutning valpkurs

Idag hade vi avslutning på vår valpkurs.
Jag skulle visa dom lite rallylydnad idag, eller dom skulle få prova på en bana.
Hade gjort upp en v ä l d i g t lätt bana där i princip bara momenten sitt och ligg fanns med i olika varianter. Och så hade jag med spiralen och en 270 graders vändning och lite sånt smått o gått. Slalom har vi ju redan kört på kursen, så tänkte att spiralen skulle bli en kul nyhet för dom.
Det gick fantastiskt bra och alla var väldigt duktiga. Och jag tror alla tyckte det var väldigt kul oxå. Dels för att det gick så bra och dels för att dom fick gå en bana. Det gäller ju att jobba med hunden hela banan och det är inte så himla lätt med en liten valp.
Det har varit jätteroligt att vara med på kursen, det är min första valpkurs. Får nog ha lite såna någon gång då och då.
Synd bara man blir så himla sugen på valp :-)

Pratade mer med Pamela idag, som ska hjälpa mig med rallylydnadskursen. Hade tänkt lägga upp den som en kursdel för nybörjare och en träningsgrupp för fortsättarna. Bra att ha Pamela till hands då.
Och så vet jag 2 som jag slipper i kursen *fniss* eftersom jag envisas med att lägga kurs dagar då inte ALLA kan!
Nej, skämt o sidor, så sa både Anna och Britt-Marie att dom ville gå rallylydnad men inte kan på måndagar. Fast Britt-Marie kan gått ändra sin kurs till torsdagar istället!!!!!!

Alla ni andra, vi ses på kursen i mars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0