Typiskt?

Var igår på klubben och tränade Ronja. Det gick sådär. Men när jag kom dit var det fullt med bilar överallt. Jisses, tänkte jag, så mycket folk vi blir idag. Och så kommer Tommy gående med flera pizza-kartonger. Åh, bjuder han på pizza, var fösta tanken. Men nej, det var något möte med distriktet.

I alla fall var där ännu fler folk på klubben. När jag kom in i klubbstugan såg jag att säkert 5-6 personer hade flockats ute på den härliga terrassen. Jag blev ju nyfiken och fick oxå gå ut och kolla vad som var på gång. Där står 4-5 män (i dessa kretsar 2 välkända och omtyckta domare, en mycket omtyckt tävlingsledare, en utbildare och någon till) och tittar på när 2 andra stackare försöker monterar ihop utemöbler som kommit som platta paket med mängder med saker o skruvar, trots att det inte var från Ikea.

De stod alla väldigt tysta och tittade på och jag var ju bara tvungen att kommentera det där. Men nej, ingen fick för sig att hjälpa till. Det såg ut att gå så bra så för de 2 som stod för monteringen och det gjordet det förvisso. "Höjdaren inom distriktet"  kommenterade det med att det skulle nog bara bli värre om de hjälpte till.
Ääähhuum....
Okej, de andra skulle in och ha möte eller träna. Peo och Reinhold fick kämpa vidare med möblerna. Men fint blev det. Ni är ena riktiga män ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0