På västfronten intet nytt...

Har väl inte sådär jättemycket att berätta.
Helgen avlöpte bra, men blev ganska stressig.
Lördag: 1-års kalas hemma hos Nike och hennes föräldrar. Ja, inget stressigt för vår del, men egentligen hade vi mycket att fixa den dagen till dagen efter. Många många småttingar som kryllade på golvet. Man var rädd att trampa på dom. Helt plötsligt dök där upp en unge under stolen.
Puh, så skönt att mina är stora!

Söndag: Jenny konfirmeras. Stressigt innan för att fixa allt. Konfirmation. Stressa hem för att plocka fram mat. Jobbigt efteråt när alla gått hem och det skulle plockas undan. Men avlöpte annars väl. Jenny var nöjd.

Måndag: Stressigt på jobb med massor av annonser.

Tisdag: Stressigt på jobb med ännu fler annonser. På kvällen var det träning med Ronja. Gick skit. Eftersom Ronja är satt på jättebantningskur har jag nu bytat ut korv-godis mot grishjärta-godis. Hon var helt tokig. Ingenting gick rätt och när jag försökte skicka till rutan sprang hon omkring på HELA appell-planen och nosade i gräset - letade alltså godis. Fick ingen kontakt med henne alls. Urjobbigt. Det enda som gick ganska bra var hoppet, där jag träna att få henne att gå långt bort från hindret efter hoppet (eftersom brukshindret är 85 cm högt och hon inte kan sitta 10 cm ifrån det när hon ska hoppa tillbaka till mig).
Fritt följ gick väl sådär. Hon var väldigt pigg och allert men plogade hela tiden vid min sida och hade mycket sneda sittningar. Fick oxå förklaras med godis i fickan hos matte.
Vittringsapporteringen gick inte alls. Tog konstant fel pinne. Vad gör man?
Usch, ibland är hon bara sååååå jobbig att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0