Om Fredrik...

Fredrik var lite ledsen att han inte stod omnämnd på bloggen, så nu får jag väl skriva lite om honom.

Fredrik är en gammal gammal vän som jag inte har haft kontakt med på en himla massa år. För några månader sedan fick vi kontakt igen (tack internet, msn, Facebook, sms och allt vad det heter).
I alla fall; Fredrik var alltid en sån härlig vän, en teknikfreak som alltid mixtrade med sladdar, kablar, knappar och gud vet allt. Hans lägenhet var fullproppad med teknik, när telefonen ringde sänktes ljudet på stereon, eller hur det nu var. Mycket avancerat. Han var ljudtekniker på Radio MCB och det var så vi lärde känna honom, jag och Topolino. Fredrik blev den  som vi alltid gick och pratade med våra problem om. Han var en sån bra lyssnare och kom väl med råd oxå, men om dom var så himla bra vet jag väl inte.
Men det var alltid så skönt att få prata av sig hos honom. Och på den tiden hade man massor av problem - och alla handlade om kärlek! *suck* vilka tider det var!

När jag sen slutade med radion tappade vi helt kontakten. Ja, jag hade ju inga större problem då utan livet lekte, så kanske var det därför. Kanske var det radion som höll ihop oss så det bara var så att vi gled isär allihopa för att vi inte hade något annat. Jag vet inte, men jag räknade honom som en av mina bästa och närmsta vänner.
I alla fall flyttade Fredrik och hans fru till Kanada. De har nu bott där i 12 år!
Och för några månader sedan fick jag då kontakt med honom igen - och ni anar inte så underbart det var. Efter alla dessa år (ungefär 21!). Och när vi nu har pratat, som vi gör dagligen via MSN så känns det som om vi aldrig slutade våra samtal, vi bara började där vi slutade. Trots åren. Han är fortfarande en mycket mycket god lyssnare. Kommer fortfarande med råd, kanske något bättre råd än sist och är fortfarande lika rolig och gullig som då.
I påskas var han "hemma" och hälsade på i Malmö och vi träffades då. Och vad kul det var. Bara synd jag gjorde bort mig rejält genom att bli jättejättefull. Har nog aldrig varit så full någonsin. Usch, inget bra intryck. Men vi hade det trevlig så länge det varade.
I alla fall berättade Fredrik då att han och frun tänkte återvända till Sverige.

Så nu är det på väg tillbaka. I juni kommer flyttlasset. Imorgon jobbar han sista dagen på sin arbetsplats i Kanada. Lägenhet har de oxå hittat här. Så, nu önskar jag dom riktigt lycka till med flytten och hoppas de hittar nya jobb här så snart som möjligt.

Fredrik, jag har längtat efter dig i många år! Från och med juni får du ta dina fikor med mig och inte Tracy, Laura eller vad det nu var dom hette!
Vi ses snart! Många kramar från din nära och kära vän...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0