Info efter spårtävling

Nu har jag och Ronja varit ute igen och tävlat bruksspår. Det var ju mest för att jag redan anmält oss och kommit med på tävlingen. Hade inte så stora förhoppningar och ingen press. Så allt gick bra, med kanonpoäng och så. Meeeen....... Uppflyttningen till elit-klass får vänta lite till. Vi lyckades, efter mycket bra spår, spårupptag och uppletande (9+10+10 poäng), få ihop 495 poäng. För uppflyttning till elit-klass krävs 480 poäng. Dvs vi hade uppflyttningspoäng men eftersom man måste ha ett visst antal poäng på specialen och ett visst antal poäng på lydnaden så föll vi där. Vi var 2 poäng från uppflyttning på lydnadsdelen!!!! *arg*
Gissa om jag var helt knäckt. Vi placerade oss som 2:a i tävlingen och jag var ändå mycket mycket nöjd med tävlingen. Det var mycket varmt och soligt när vi körde lydnaden och i Sjöbo där vi var ligger appellplanen neråt som i en gryta. Och alla hundarna blev mycket påverkade och Ronja tycker ju inte om att jobba i värme.

Nu vet jag dock inte hur jag ska göra med fortsättningen. Spårtävlingarna har uppehåll just nu o sätter igång till hösten igen. Jag får ta mig en funderare. Ska oxå banta ner Ronja 1-2 kg och lyckas jag med det så får vi se i augusti vad jag bestämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0