Världscup-premiär alpint

Så har det då varit världscup premiär på skidor i Sölden - utförsåkning. Igår var det damernsa storslalom och idag var det herrarnas storslalom. Men varför visade dom inte detta på TV? Det finns faktiskt dom som är intresserade av utförsåkning och inte bara längdåkning! Det gick väl bara sådär för svenskarna. Anja Pärson placerade sig 7:a efter ett uselt första åk och ett bra andra åk. Maria Pietilä-Holmer placerade sig 11:e efter ett mycket bra 1:a åk och ett sämre andra åk, där underlaget avgjorde. För herrarnas del slutade de (Jens Byggmark och Markus Larsson) som nr 20 och 24. Men med tanke på att Byggmark aldrig åkt ett 2:a åk i storslalom och Larsson hade startnummer 63 får det väl ändå räknas som ganska bra.
Ser fram emot en rolig världscupsäsong.

Igår hade jag litet "minikalas" hemma för mig med bara släkten. Fick en massa fina presenter. Eller alla (nästan) var samma, presentkort på Plantagen. Men det var ju oxå vad jag hade önskat mig. Jag vill ju kunna köpa massor av växter och sånt till trädgården och växter är dyrt. Så nu kan jag införskaffa vad jag vill (och så får Jörgen jobbet att plantera!). Men, jag fick även Bruce Springsteens nya CD (tillsammans med E Street Band) - Magic. Ååååhhhh, så magisk den var. Suverän! Den kommer att gå varm i lurarna ett bra tag framöver.
Tack så mycket allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0