Ronja är dålig

Ronja har varit ganska slö och hängig ett tag. I åtminstone 3-4 veckor har hon varit slö och de sista 2 veckorna har hon varit mycket hängig oxå. Jörgen har inte velat ha med henne på springe-rundan och barnen vill knappt gå ut med henne eftersom de måste dra med henne när de är ute och går. När jag är ute med henne går det bättre, men oftast får jag koppla henne så vi kan gå lite fortare. När jag tränade förra veckan (vi hade träningstävling) var hon inte alls sitt pigga jag och mycket slö och utförde momenten mycket långsamt.
Så jag var ju tvungen att beställa tid hos veterinären. Jag hade ändå tänkt det eftersom hon fått svampinfektion i örat igen. Och denna gången i vänster öra. Vänster öra har aldrig, under hennes 6 år, varit drabbat av någon infektion över huvud taget. Men nu är det kladdigt och de högra bra.
I alla fall så frågade jag veterinären om de kunde ta ett borelia-prov, så det gjorde dom. Det var oxå en sak de misstänkte, men provsvaren väntas inte förrän om en vecka. En annan sak som veterinären misstänkte var något problem med livmodern, så de gjorde ett ultraljud, men hittade inga "fel" med den. Det är ju skönt att veta, men jag ska ju ändå sterilisera henne. Fler prover togs inte denna gången, men jag fick nya örondroppar till vänster öra och ögondroppar till ena ögat som rinner lite.
Så om en vecka får vi borelia-svaret och jag hoppas ju innerligt att det är det, fast jag egentligen inte vill att det ska vara borelia. Men om det inte är borelia, blir det nog svårt att ta reda på varför hon är som hon är. Vi får se. Vet ju av andra att borelia inte alltid är så lätt att bli av med.

Medlemsmöte ikväll på klubben. Uppvisning av bombhund, mycket trevligt, sen det normala medlemssnacket. Inte många medlemmar kom, som vanligt. Men vi som var där hade trevligt. Det gick hyfsat snabbt och inte så mycket mellansnack, det var bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0