Lättlurad

Ja, det är jag som är så himla lättlurad. Och den som lurar mig är Ronja. Och det har hänt flera gånger. Hur hon lurar mig? Mat, såklart! Idag lyckades jag ge henne dubbel ranson igen. Alltså Jörgen hade gett henne mat efter att de varit ute och sprungit tillsammans. När jag kom hem låg hon och torkade på en handduk i grovköket. Eftersom hon var våt och smutsig så trodde jag ju inte att hon hade fått mat. Och när jag tar hennes matskål och gör iordning maten såg hon utsvulten ut. Hon attackerade matskålen precis som vanligt och åt i en rasande fart. När vi sen satt och åt och jag sa att jag gett henne mat, blev det stora protester från resten av familjen. Då var det mitt fel som inte frågade om hon fått mat, trots att det alltid är jag som ger henne mat om jag inte ber någon annan.
Men egentligen är det ju Ronjas fel, hon ser alltid så himla hungrig ut.

Lättlurad? Ja, det är mitt mellannamn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0